In de eerste twee weken van het collegejaar organiseren we introtrainingen. Tijdens de training(en) kun je kijken of fietsen bij Klein Verzet ook iets voor jou is. Er zijn trainingen op verschillende niveaus, van beginner tot wedstrijdrenner, zowel op de racefiets als op de mountainbike/off road. Als je (nog) geen eigen fiets hebt, kun je er gratis één van ons lenen (wel even reserveren). Een overzichtje van de introtrainingen kun je vinden op de poster. Alle trainingen starten om 18u op de parkeerplaats aan de Boerderijweg. De trainingen duren ongeveer 2 uur.

Verzamelplaats op de parkeerplaats aan de Boerderijweg

Let op: Het is verplicht je op te geven voor de introtraining(en)! Dit i.v.m. de Corona maatregelen. Bij alle trainingen is een helm verplicht! Indien je geen helm hebt, kun je er eentje gratis huren voor de introtrainingen. Ook het huren van een fiets is mogelijk. Voor de introtrainingen kun je gratis een racefiets of een MTB huren. Opgeven voor de introtraining(en) en (indien nodig) het reserveren van een fiets/helm kan via het inschrijfformulier.

Inschrijven

Inschrijven voor de introtraining(en) in de eerste collegeweek (31 augustus tot 6 septmeber) kan via dit inschrijfformulier: https://forms.gle/1uzVt1XTgxeD762J7

Inschrijven voor de introtraining(en) en/of de Ijsboerderijtocht in de tweede collegeweek (7 september tot 13 september) kan via dit inschrijfformulier: https://forms.gle/RrJLenUZRd1enjSL9

Kun je helaas toch niet tijdens de introtrainingen, maar wil je wel een keer komen meefietsen, stuur dan een mailtje naar bestuur@kleinverzet.nl

Trainingen

De maandag training is een toertraining. Tijdens deze training rijden we gezamenlijk in één groep op een stabiel tempo een rondje van 55 a 65 kilometer door de mooie omgeving van Enschede. Het motto van deze training is echt ‘samen uit, samen thuis’, dus de langzaamste in de groep bepaalt het tempo. De training is instap vriendelijk en dus geschikt voor beginners om ervaring op te doen met het rijden in een groep. Door het stabiele tempo in de groep is er ook genoeg tijd om een leuk gesprek te voeren met de renner naast je. Tijdens de training zal er ook regelmatig gewisseld worden van ‘gesprekspartner’, waardoor je verschillende leden ziet/spreekt. Tijdens de introtrainingen hebben we een A (28-30km/u) en een B (26-28km/u) groep. De A groep is geschikt voor iedereen die al ervaring heeft met het rijden in een groep en/of op een ‘hoge’ snelheid rijden. De B groep is geschikt voor iedereen, met name voor beginners zonder ervaring met fietsen in een groep.

Op dinsdag is de wedstrijdtraining. Deze training is voor renners die wedstrijden (willen gaan) rijden. Voor deze training moet je dus ten minste ervaring hebben met het rijden in een groep, moet je goede fiets vaardigheden/techniek hebben en uiteraard een flinke conditie. Wedstrijdervaring is een pré, maar niet nodig als je de juiste conditie hebt. De training wordt gegeven door een oud-Elite renner, Robert-Jan. De training bestaat voornamelijk uit doordraaien in een enkele en dubbele waaier, korte single en kop over kop tijdritten, sprintjes in verschillende vormen en lengtes en veel meer oefeningen gericht op het wedstrijdrennen. Twijfel je of je het niveau van de training aankunt? Kom dan eerst een keer op maandag en donderdag meetrainen.

Op woensdag is de MTB/XC/Off road training. Deze training is geschikt voor alle niveaus en bestaat uit een combinatie van duur-, techniek- en intervaltrainingen. Tijdens de training gaan we vaak naar ‘het Hulsbeek’, vlabij Oldenzaal. Hier bevat de route veel leuke MTB elementen zoals North Shores, rockgardens, een wipwap, een muur, trappen, kombochten en jumps. Hier kun je dus goed je MTB techniek verbeteren en nieuwe dingen uitproberen. Je kunt deze technische elementen ook gewoon overslaan. Hierdoor is deze training ook gewoon geschikt voor een crosser/gravelbike.

De donderdag training is de intermediate training. Deze training ligt qua niveau normaal tussen de toer- en de wedstrijdtraining in. De training richt zich voornamelijk op intervallen en techniek met oefeningen zoals dubbelde en enkele waaiers rijden, sprintjes, tijdritjes, bochten rijden en korte klimmetjes. Tijdens de introtrainingen zal de donderdag training ook geschikt zijn voor beginners. Voor deze groep zal de training voornamelijk gefocust zijn op het rijden in een groep en enkele belangrijke fietstechnieken. Hierdoor zal de training bestaan uit oefeningen zoals bochten rijden, remmen, met één hand fietsen en dichtbij het wiel van je voorganger rijden.

Ijsboerderijentocht

Op zondag 13 september organiseren we de ijsboerderijentocht. Tijdens deze toertocht gaan we langs een paar ijsboerderijen om het lekkere ijs van Twente te proeven. De toertocht is iets langer dan de toertraining op maandag, maar nog steeds prima geschikt voor iedereen. Meer informatie zal snel bekend worden gemaakt.