Maandag 19:30 – 20:30: Conditie & kracht

Buitentraining op de atletiekbaan o.l.v. Robert-Jan Den Haan:

”Tijdens deze training werken we aan onze conditie in combinatie met een stukje core/kracht. Wat je kunt verwachten is een bootcamp achtige training waar we eerst het e.e.a. aan sprongoefeningen gaan doen en daarna een circuitje van oefeningen. Deze training is gericht op lekker bezig blijven, maar sluit daarnaast zeer goed aan op de twee spinning trainingen waar we core/kracht weerbenutten.”

Kleding: sportkleding en -schoenen, geen fietskleding en schoenen.

Woensdag 19:00 – 20:30: Core stability & spinning

Binnentraining in zaal 4 o.l.v. eigen studenttrainers.

Het eerste half uur (19:00-19:30) wordt er gewerkt aan core stability d.m.v. een circuitje van verschillende oefeningen. Vervolgens een uur spinning. Deze training is vooral erg afwisselend: zitten, staan, sprinten, klimmen, kleine tijdritten en natuurlijk een goede warming up & cooling down.

Kleding: fietskleding + handdoek + bidon + sportschoenen of fietsschoenen voor spd-pedalen (Dit zijn de mountainbikepedalen en dus niet de spd-sl pedalen voor de racefiets).

Donderdag 21:00 – 22:00: Spinning

Binnentraining in zaal 4 o.l.v. Robert-Jan Den Haan

Een uur spinning, voornamelijk gericht op een goede opbouw naar het buitenseizoen. De eerste helft van het winterseizoen is de training vooral gericht zijn op het ontwikkeling van kracht d.m.v. krachtblokken. Deze krachtblokken zijn opbouwend: steeds langer en ferquenter. De tweede helft van het winterseizoen is de training gericht op sprinten. De ontwikkelde kracht wordt hierbij gebruikt voor de spint.

Kleding: fietskleding + handdoek + bidon + sportschoenen of fietsschoenen voor spd-pedalen (Dit zijn de mountainbikepedalen en dus niet de spd-sl pedalen voor de racefiets).